اصول بازاریابی

بازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

اصول بازاریابی

بازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

بازاریابی یا به عنوان فرایندی مدیریتی -اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. برای روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.

بایگانی

تغییرات قیمت و تاثبر آن بر میزان تقاضا

YASIN KHANBEGI | دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۵۸ ب.ظ

آلفرد مارشال از اقتصاددانان برجسته قرن نوزدهم است که اصول ارائه شده توسط ایشان دارای وزن بالایی در بین اقتصاددانا برجسته جهان است. فرمول زیر توسط ایشان ارائه شده است که به تغییرات قیمت و میزان تاثیر گذاری آن بر تقاضا می پردازد




در فرمول بالا :

P1: قیمت اولیه کالا                                    P2: قیمت جدید کالا

Qd1: میزان فروش به تعداد در زمان Qd2           P1: میزان فروش به تعداد در زمان P2

حال با جایگذاری متغیرهای بالا در فرمول یکی از حالتهای زیر بدست خواهد آمد:





  • YASIN KHANBEGI

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی