اصول بازاریابی

بازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

اصول بازاریابی

بازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

بازاریابی یا به عنوان فرایندی مدیریتی -اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. برای روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.

بایگانی

4 استراتژی‌بازاریابی که هر کارآفرین باید بداند

YASIN KHANBEGI | دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۱۳ ب.ظ

با ظهور شبکه‌های اجتماعی و حرکت فراگیر به سمت گوشی‌های هوشمند، حتی مشتریانی که هنوز هم ترجیح می‌دهند به صورت حضوری از فروشگاه خرید کنند، به طرز چشم‌گیری عادات خرید خود را تغییر داده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، این یعنی در حال حاضر ابزار‌های بازاریابی شما باید شامل نرم‌افزارهای خرید، خدمات مبتنی بر مکان و کیف پول تلفن همراه باشد. مشتریان انتظار دارند پیام‌های تحویل  در هر جایی که هستند به آن ها ارسال شود.

در این جا چهار استراتژی جدید که در حال حاضر هر کارآفرین باید در پلت‌فرم‌های بازاریابی خود قرار دهد تا بتواند کسب‌وکارش را در این عصر دیجیتال سرپا نگه دارد، معرفی می‌کنیم:

۱- همیشه در وب، شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور از طریق تلفن همراه، محتوای جدید ارائه دهید.

امروزه مشتریان به وب سایت‌هایی که هیچ به روز رسانی‌ای ندارند و یا به تعداد خیلی کم به روز رسانی می‌کنند، در مقابل سایت‌هایی که فوق العاده پویا هستند، فعالیت روزانه دارند و به روزرسانی آن‌ها از طریق تلفن‌های همراه هم  قابل دسترس است، توجهی نمی‌کنند.

۲- همیشه و همه‌جا پاسخ‌گوی درخواست مشتریان باشید.

معمولا ارتباط با مشتریان به صورت پاسخ‌گویی همیشگی به درخواست خدمات مشتریان آغاز می‌شود، اما باید به چت‌های آنلاین، کامنت‌های وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی گسترش یابد. وبلاگ‌ها باید بتوانند به مشتریان  ارزشی که آن‌ها انتظار دارند ارائه دهند.

۳- از راه ارتباط با مشتری راه‌حل‌های مناسب شخصی به او ارائه دهید.

امروزه مشتریان انتظار دارند که بتوانند با قابلیت‌های جست‌وجوی قدرت‌مند در سایت شما، به سرعت آن‌چه را که می‌خواهند پیدا‌کنند و یا حتی نیاز دارند تا راه حل سفارشی‌شده و متناسب با نیاز‌های منحصر به فرد خود دریافت کنند. بهترین سایت‌ها به صورت عمیق‌تر و با ارزش‌های پیشنهادی بیش‌تری با مشتریان‌شان ارتباط برقرار می‌کنند.

نمونه‌ی آن صفحه‌ی سایز کفش نایک در اینترنت است که برای مشتریان مختلف با سایز‌های مختلف پا نحوه‌ی اندازه‌گیری سایز پا و انتخاب اندازه‌ی مناسب کفش را با جزییات ارائه می‌دهد.

۴- ارتباط با مشتریان برای حمایت از مسائل فرهنگی و اجتماعی‌ای که به اشتراک گذاشته‌اند.

با حمایت از مشتریان‌تان و کمک به آن‌ها در حمایت از جنبش‌های اجتماعی مشترک، مانند غذا دادن به گرسنه‌گان یا محافظت از محیط‌زیست، در آن‌ها انگیزه ایجاد کنید.


  • YASIN KHANBEGI

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی