توزیع محصول - Product Distribution
YASIN KHANBEGI | دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۲۸ ب.ظ
توزیع: یکی از اجزای آمیخته بازاریابی است که در سادهترین حالت آن وظیفه انتقال محصول از محل تولید به محل خرید مشتری را بعهده دارد. بعبارت دیگر مهمترین وظیفه مدیریت توزیع این است که کالا را در زمان و مکان مناسب در دسترس مشتریان بالقوه قرار دهد
اهمیت توزیع بازاریابی وفروش
در عصر صنعتی تولید مهمترین متغیری بود که مدیران خود را ناگزیر از توجه ویژه به ان میدانستند به همین دلیل در این دوران نظام مهندسی و تولید بیش از هر شغل دیگری مورد توجه بود ارام ارام با افزایش تولید و اشباع بازارهای جهانی با گذار جوامع از عصر دودکشها به عصر اطلاعات و ارتباطات تولید به متغیری به نسبت ساده تبدیل شد واز ان سوی مفاهیمی مانند فروش توزیع بازاریابی و .... در صدر موضوعات با اهمیت قرار گرفت.
ارایه یک امار میتواند این موضوع را بیش از پیش روشن کند . طبق مطالعاتی که در ایالت متحده امریکا صورت گرفته است پس از جراحان مدیران بازاریابی و فروش شرکتها بیشترین میزان متوسط درامد را در جامعه امریکا به خود اختصاص داده اند
نظام توزیع
هنگامی که صحبت از نظام توزیع می کنیم مجموعه ای از عوامل زیر ساختی از جمله نا وگان حمل و نقل راه ها جاده ها سیستم انبار ها پایانه ها سردخانه ها و کلیه واسطه ها وانواع کالاها وخدما ت مورد نیاز جامعه می باشد.
نمودار توزیع توسط واسطه ها
- ۹۴/۱۰/۲۸