اصول بازاریابی

بازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

اصول بازاریابی

بازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

بازاریابی یا به عنوان فرایندی مدیریتی -اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. برای روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.

بایگانی

برنامه ریزی توزیع

YASIN KHANBEGI | دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ق.ظ

سیستم مدیریت توزیع سابقه ای طولانی بویژه نزد کارخانجات تولید کننده سیمان، گچ و صنایع مشابه آن دارد و نزد این صنایع مکمل سیستم فروش تلقی می شود، هر چند که صرفاً برای این صنایع خاص طراحی نشده است.

علت وجودی این سیستم، فراهم آوردن قابلیت هایی برای تولید و توزیع کنندگان کالا بوده که بتوانند بر نحوه توزیع محصولات خود متناسب با:

  • قواعد و اولویت هایی که در عملیات فروش برای مشتریان خود قائل هستند
  • ضوابط تصویب و اعلام شده توسط نهادهای حاکمیتی در برقراری ارتباط با سایر صنایع کشور و مصرف کننده نهایی

مدیریت نمایند و به هدف کلان توزیع عادلانه یا توزیع مدیریت شده، بسته به شرایط حاکم بر بازار دست یابند.

 

 وظایف اصلی این سیستم عبارت است از:

  • برنامه ریزی توزیع
  • عملیات بارگیری
  • مانیتورینگ حمل

بخش برنامه ریزی توزیع که در تعابیر قدیمی تر -از آن به اعلان بار یاد می شده- دارای قابلیت هایی است که به کمک آن میزان بار قابل حمل در هر روز برای مشتریان و شرکت های حمل و نقل –متناسب با ظرفیت بارگیری در کارخانه- مشخص می شود.

در بخش عملیات بارگیری، هر وسیله حمل از ابتدای ورود به کارخانه تا مقطع خروج از کارخانه، موضوع تولید داده های جدید قرار می گیرد و در بخش مانیتورینگ حمل، وضعیت کلیه وسایل حمل بار و پراکندگی آنها در ایستگاه های مختلف کاری قابل مشاهده و پیگیری می باشد.

  • YASIN KHANBEGI

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی